home Menu close
menu MENU

Handelsbetingelser nostebarn.dk

1. Generelt
2. Priser og varer
3. Betalingsmetoder
4. Levering
5. Fortrydelsesret
6. Reklamationsret
7. Persondatapolitik
8. Cookies
9. Klageadgang

Nøstebarn´s handelsbetingelser finder anvendelse når du som privat forbruger køber varer via vores webshop www.nostebarn.dk. Når du bestiller varer hos os, accepterer du vores handelsbetingelser og der indgås en bindende aftale mellem Nøstebarn AS og dig som kunde. Du bedes derfor venligst læse vores handelsbetingelser igennem før du handler hos os.

Firmaoplysninger:
Firmanavn: Nøstebarn AS
Adresse: Postboks 320, 5853 Bergen, Norge
Organisations-nr.: NO982344735
Telefon (man-fre 09-16 ): +47 55 11 32 30
E-mail: post@nostebarn.dk

1. Generelt

Nøstebarn har skabt og solgt tøj i ubehandlet uld og uld/silkeblanding siden 1983. Vi har strenge principper til vores produktion som skal være etisk og miljøvenlig. Samtidig vil vi skabe og sælge tøj som børn og voksne har det godt i. I Norge har vi flere fysiske butikker og den tætte kontakt med vores kunder gør, at vi hele tiden kan udvikle vores produkter ud fra tilbagemeldingerne og dermed skabe de bedste produkter til dem som skal bruge dem.

Vi leverer til hele Danmark med undtagelse af Grønland og Færøerne. Alle priser i webshoppen er oplyst inkl. moms. Aftalen indgås på dansk.

Når du handler hos www.nostebarn.dk kan du vælge at registrere dig som kunde, eller du kan handle som gæst. Du kan oprette en konto under ”Min konto” eller undervejs, når du er ved at foretage dit første køb. Registreringen kræver en gyldig e-mail adresse. Vi leverer til hele Danmark med undtagelse af Grønland og Færøerne. For at handle hos os skal du være fyldt 18 år. Når du handler hos os, skal du oplyse e-mail og telefonnummer.

Umiddelbart efter din bestilling vil du på mail modtage en ordrebekræftelse. Efter bestillingen kan du via dit login se dine bestillinger og status på disse. Ønsker du at foretage ændringer i din bestilling skal du kontakte os via telefon så hurtigt som muligt. Hvis din bestilling allerede er håndteret kan vi desværre ikke nå at ændre i den.

2. Priser og varer

Alle priser i webshoppen er oplyst i danske kroner og er inkl. moms.

Det er ikke muligt at bestille varer som ikke er på lager. Der kan dog ske fejl og vi tager forbehold for fejl på priser og lagerbeholdning, samt tekniske fejl i forbindelse med indkøbskurven eller i betalingsprocessen. I disse tilfælde vil vi kontakte dig og sammen finde en god løsning.

På ordrer over DKK 3.000,- giver vi 10% rabat. (Gælder pr. bestilling).

3. Betalingsmetoder

Det er sikkert at handle hos www.nostebarn.dk. Hos os kan du vælge mellem flere sikre betalingsmetoder. Priserne er angivet i danske kroner. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Der kan evt. pålægges betalingsgebyr, afhængig af den valgte betalingsform. Ved bestilling reserveres beløbet på din konto men trækkes først idet vi fakturerer dig for din bestilling.

Kreditkort
Hos www.nostebarn.dk kan du betale med Visa, MasterCard og Maestro. Din sikkerhed og tryghed er vigtig for os. Du bliver sendt videre til en sikker side hos Nets for indtastning af dine kreditkortoplysninger efter, at du har gennemført bestillingen og dermed gemmes der ingen personfølsomme oplysninger hos Nøstebarn AS. Når du handler i vores webshop bliver købsbeløbet først reserveret og sidenhen når bestillingen er afsendt, bliver pengene trukket på din konto.

PayPal
PayPal er en sikker og enkel metode at betale på, på nettet. Du skal blot bruge din e-mail adresse og et PayPal-log in.

4. Levering

Vi har fri fragt på alle ordrer over DKK 1.500,-. På ordrer under DKK 1.500,- er der en fast fragtomkostning på DKK 49 uafhængig af pakkens størrelse og forsendelsesmåde.

PostNord
Din forsendelse vil blive leveret til nærmeste Posthus, Døgnpost, postbutik- eller postudleveringssted. Du modtager en sms, e-mail og/eller forsendelsesadvis, når forsendelsen er ankommet og klar til afhentning.

Leveringstid
Normal sender vi varerne inden for få dage, lidt sjældnere i lavsæson og ferier. Normal leveringstid er 4-5 hverdage fra pakken er sendt fra vores lager i Norge.

Vær opmærksom på, at din adresse er indtastet korrekt, når du bestiller og at din postkasse er tydelig mærket med navn. Det hænder at vi modtager pakker retur, som ikke er blevet afhentet på udleveringsstedet. Det kan skyldes at forsendelsesadvis’et ikke er nået frem til modtager pga. forkert adresse.

5. Fortrydelsesret

Det er vigtigt at du kontakter os hvis du ønsker at benytte din fortrydelsesret, så vi kan forberede papirerne som skal bruges, når varerne skal gennem tolden ind i Norge. Hvis du ikke henvender dig til os inden du afsender varerne, går der længere tid inden vi kan behandle din returvare og du skal derfor vente længere på, at få udbetalt dit eventuelle tilgodehavende. Hvis du ønsker at sende en modtaget vare i retur, benytter du vedlagt returlabel og der trekkes kr 49,- fra returbeløpet.

Hos www.nostebarn.dk har vi 14 dages fortrydelsesret efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen (ved dellevering den sidste vare) i fysisk besiddelse. For at benytte dig af fortrydelsesretten er det vigtigt, at du giver os besked inden 14 dage efter du har modtaget varen. Du behøver ikke at oplyse en grund for at fortryde din bestilling.

Hvis du fortryder hele din bestilling, vil du få tilbagebetalt dit tilgodehavende senest 14 dage efter at vi har modtaget returvarerne. Du vil få en e-mail når vi har behandlet dine returvarer. Har du betalt med betalingskort, vil beløbet blive ført retur til det betalingskort som du i første omgang foretog bestillingen med.

Ønsker du at ombytte en vare, sender vi dig en rabatkode på e-mail som giver dig fri fragt på en ny bestilling. Du kan bytte en ubrugt vare til noget andet, så længe vi har den vare, du ønsker at ombytte, på lager.

Du kan udnytte din fortrydelsesret ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev, en e-mail (post@nostebarn.dk) eller en fax, hvor du oplyser, at du fortryder til www.nostebarn.dk. Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den, uden samtidig at give besked om, at du fortryder. Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. Fortrydelsesformularen bliver sendt til dig sammen med din ordrebekræftelse.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varen og returomkostninger
Hvis du ønsker at sende en modtaget vare i retur, benytter du vedlagt returlabel og der trekkes kr 49,- fra returbeløpet.

Pakken sendes uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage. Husk at udfylde fortrydelsesskemaet.

Varerne kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Standardfortrydelsesformular (PDF-dokument).
Fortrydelsesret (PDF-dokument).


Afprøvning af varen og emballage
Du hæfter for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en fysisk butik, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Det er også en forudsætning at varen er uden lugt og pletter. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.

Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen og alle mærkesedler skal sidde på varen. Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Med den vedlagte returlabel kan du returnere fragtfrit til os.

Tilbagebetaling af dit tilgodehavende
Når du har fortrudt din bestilling, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Leveringsomkostninger refunderes kun, såfremt hele bestillingen fortrydes. Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste leveringform, som vi tilbyder, får du dog ikke merudgifter refunderet.

Vi tilbagebetaler uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Har du betalt med betalingskort, tilbagefører vi til bankkontoen tilhørende det betalingskort du betalte med ved købet.

6. Reklamationsret

Hvis du har modtaget en forkert vare, eller en vare der er beskadiget eller mangelfuld, så kontakt os venligst på e-mail post@nostebarn.dk, så finder vi en løsning. Du kan reklamere over mangler inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet. Hos www.nostebarn.dk vil vi altid følge Købelovens regler.

Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Udfyld gerne vores returseddel med alle detaljer om problemet. Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at ekspedere din reklamation. Vi kan eventuelt bede dig indsende et billede af varen.

Hvis reklamationen er berettiget, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og husk at få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. forsendelsesnummer.

Efter købeloven er det kundens risiko, hvis varen bliver beskadiget eller forsvinder, hvis det skyldes, at kunden ikke har sendt varen på forsvarlig vis. Har kunden sendt varen på forsvarlig vis, men pakken forsvinder, så ligger risikoen hos sælgeren.

Med den vedlagte returlabel kan du returnere fragtfrit til os.

7. Persondatapolitik

Hos www.nostebarn.dk respekterer vi fuldt ud alle ønsker om hemmeligholdelse af personlige oplysninger, som afgives online. Vi er opmærksomme på behovet for hensigtsmæssig beskyttelse og forsvarlig behandling af alle personlige oplysninger, som vi modtager. Behandling af personoplysninger sker i overensstemmelse med gældende lovgivning.

Hvis du ikke kan acceptere datapolitikken, bedes du undlade at benytte denne hjemmeside.

Hvad registrerer vi og hvorfor?
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres af Nøstebarn AS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Hvem videregiver vi personoplysninger til?
Virksomhedens ansatte har adgang til de personoplysninger som afgives på www.nostebarn.dk Desuden kan udvalgte og betroede tredjemænd benytte dine personoplysninger med henblik på at levere varer eller serviceydelser, som du har bestilt.
Disse personer har tavshedspligt og har ikke tilladelse til at benytte personoplysningerne til andre formål. Oplysninger afgivet til Nøstebarn AS videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.

Du kan få oplyst, hvilke oplysninger vi har registreret om dig. Hvis du ønsker at modtage en kopi af disse oplysninger, skal du sende en e-mail til os på post@nostebarn.dk. Vi kan opkræve et mindre administrationsgebyr til dækning af omkostningerne ved at sende de registrerede personlysninger til dig. Du kan få ukorrekte oplysninger slettet eller korrigeret.

8. Cookies

Hvad er en cookie?
En cookie er en lille datafil, som vi gemmer på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Hjemmesidens brug af cookies
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere. Cookies hjælper os med at få overblik over dit besøg på hjemmesiden. Dermed kan vi løbende optimere og målrette hjemmesiden til dine behov og interesser. Cookies husker fx, hvad du har lagt i indkøbskurven, om du tidligere har besøgt siden, om du er logget ind og hvilket sprog og valuta du gerne vil have hjemmesiden på.

Cookies hjælper os desuden med at lave den trafikmåling der gør, at vi ved hvor mange, der besøger vores site og kan dokumentere dette over for vores annoncører. Vi bruger også cookies til målretning af annoncering, så vi kan vise dig de annoncer vi tror er mest relevante og kan styre hvor ofte den samme annonce vises.

Hvilke cookies anvendes på hjemmesiden?
  • Drifts- og optimeringscookies.
    Disse cookies anvendes til driften af hjemmesiden. Det kan fx være optælling af antallet af besøgende eller andre informationer, der skal bruges til analyse. Disse cookies kan i begrænset omfang indsamle data, der kan henføres til den enkelte bruger.
  • Marketing - Google Analytics
    Disse cookies anvendes til at opdatere websitets kodning og er beregnet til trafikanalyse og optimering af markedsføring. De bruges til anonym sporing på hjemmesiden og til at opbygge profiler, der viser, hvilke søgninger hver bruger har gjort, og hvilke sider de har besøgt. Disse cookies kan lagre data, der identificerer brugeren eller indeholder specifikke oplysninger om brugeren.
  • Session cookies
    Session cookies sættes af websitet, bruges til at genkende dig, når du bevæger dig rundt på siden og huske om du fx er logget ind. Session cookie slettes automatisk, når du lukker din browser.
  • Persistent cookies
    Disse cookies gemmes på din computer og er blivende. Persistent cookies bruges til at identificere en tilbagevendende gæst og kan også anvendes som grundlag for statistikprogram.
  • Facebook cookies
    Disse bruges til at vise en "Synes godt om" knap, og oplysninger om, hvilke af dine Facebook-venner, der kan lide siden. Facebook giver endvidere et redskab til statistik, kaldet Facebook Insights, der viser oplysninger om brugen af Facebook.

Afvisning af cookies
Du kan altid afvise cookies på din computer ved at ændre indstillingerne i din browser. Hvor du finder indstillingerne, afhænger af hvilken browser du anvender. Du skal dog være opmærksom på, at hvis du gør det, er der mange funktioner og services, du ikke kan bruge, fordi de forudsætter, at hjemmesiden kan huske de valg, du foretager.

Sletning af cookies
Cookies som du tidligere har accepteret, kan efterfølgende slettes nemt. Benytter du en PC med en nyere browser, kan du slette dine cookies ved at bruge genvejstasterne: CTRL + SHIFT + Delete

Virker genvejstasterne ikke, og/eller benytter du en MAC, skal du starte med at finde ud af, hvilken browser du bruger og herefter klikke på det relevante link:

9. Klageadgang

Kan vi ikke blive enige om behandling af en reklamation eller en anden uenighed, kan du evt. indgive en klage til Center for Klageløsning, Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. En klage kan indgives ved at udfylde en klageformular via www.minsag.forbrug.dk. Læs mere på www.forbrug.dk.

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal. Det kan være relevant hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr.